2016. június 23., csütörtök

Amikor csúnyán lenyúlnak - szerzők&jogaik

Szép estét mindenkinek!

Előre sajnálom, és szeretnék elnézést kérni a következő sorokért de úgy érzem, muszáj teret adnom a gondolataimnak, és hol máshol, ha nem itt önteném szavakba a csalódottságom és keserűségem.
Évek óta blogolok, több történetet is írtam, valamelyiket befejeztem, valamelyiket nem, egy dolgot azonban szerettem tiszteletben tartani: az pedig mások munkája. Egy szelleme termék elhappolása, amit a másik készségesen megoszt a nagyvilággal, szerintem az egyik legsportszerűtlenebb tett, amit a bloggeren végre lehet hajtani. Hiszen tudom magamról mennyi munkát, energiát jelent egy-egy rész megalkotása, lejegyzése, megfogalmazása. Én magam több órán át, sőt akadnak olyan esetek, amikor napokon át ülök egy fejezet felett, javítok, törlök, majd újra írom. És amikor belefutok egy gyanúsan hasonló történetbe, végtelenül elkeseredek.
Aki a kezdetektől velem van, az tudja, hogy az oldalt még 2014 telén nyitottam meg, pontosabban december 6-án került fel a Téged akarlak prológusa, amit néhány kusza rész követett. Ebbe könnyedén belebuktam, így törölve a részeket újra kezdtem a történetet, de a váz még mindig megmaradt, s ezt egészen a 10. fejezetig vittem, ahol ismételten töröltem a részeket, mert úgy éreztem, elkapkodtam és többre méltó ez a történet annál, mint amit nyújtottam és amit kihoztam belőle. Így hát hosszas szünet után, átgondolva, felfrissülve visszatértem a végleges változattal, amihez azóta is tartom magam és tartani is fogom. 
Igaz, hogy rengeteg változáson ment keresztül a történet, de hangsúlyozom: a történet váza még a mai napig megmaradt. Helyszínek, főbb cselekmények, nevek és szituációk - ezek mind mind ott vannak a kezdetektől. Végtelenül elkeserítő, amikor belebotlok egy történetbe, ahol nem csupán nevek egyeznek, de helyzetek és a cselekmény alakulása is kísértetiesen hasonlít az enyémre. 
Nevezhettek paranoiásnak, de többször elolvastam a történetet és mindig erre a következtetésre jutottam. Nyilván, nehéz ma már újat alkotni, hiszen rengeteg történet van a bloggeren, szinte már lehetetlen valami frappáns történettel előállni, ezt aláírom. Viszont az, hogy két történet ennyire fedje egymást nekem borzasztóan gyanús , és ehhez tartani is fogom magam.

Valószínű, hogy én reagálom túl a helyzetet, viszont ahogy azt már mondtam, én tiszteletben tartom mindenki művét, így kicsit úgy érzem, hogy elvárhatom cserébe azt, hogy hasonlóan járjanak el az én munkámmal.

Még egyszer elnézést a kitörésért, és köszönöm ha valaki végigolvasta a kusza sorokat. 
Sok puszi és ölelés ,
Bella

ui: Köszönöm, hogy az elmúlt napokban néhány olvasóval gazdagodott az oldal, nagyon hálás vagyok!:) A Téged akarlak következő fejezete pedig hamarosan érkezik és remélem, hogy a folytatás is elnyeri a tetszéseteket.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése